026-303 40
info@nordicheating.se
Beräkna skorsten och kostnad
Läs mer
När du har lagt din beställning skickas en beställningsbekräftelse till den e-postadress som du har angivit vid beställningen. Observera att ett avtal om köp träffas först då du erhåller en leveransbekräftelse.
I samband med att beställning genomförs på webbplatsen ingår du också ett separat avtal med vår betaltjänstleverantör för vilket separata villkor gäller.
Observera att eventuellt leveransdatum – det datum som din beställning skickas från vårt lager - som anges i beställningsbekräftelse endast ska ses som en indikation. Är leveransdatumet kritiskt för dig ska du alltid kontakta oss för att få ett mer definitivt besked.
Är du under 18 år kan du ej ingå avtal med oss. Vi förbehåller oss också rätten att neka en order.
Pris och betalning
Alla priser som anges på hemsidan är inklusive moms. För de produkter som inte uttryckligen säljs "inklusive frakt" så tillkommer en fraktkostnad som anges i varukorgen. Priserna som anges i varukorgen inkluderar ej eventuellt tillkommande betalningsavgifter som tas ut av tredje part.
Vi reserverar oss för eventuella tryck- och skrivfel samt uppenbart felaktiga priser. Om uppenbara felaktigheter i pris, leveranstid eller andra omständigheter skulle uppstå, så förbehåller sig Nordic Heating rätten att ändra detta i efterhand. Vid dessa tillfällen så kontaktar vi dig och informerar om förutsättningarna. Du har då rätt att antingen ändra eller annullera din beställning.
Kortbetalning
Nordic Heating erbjuder en säker kortbetalning med VISA och MasterCard. Kortköpen sker direkt hos Viva Wallet och all information är krypterad enligt gällande standard och regler. Ingen kortinformation hanteras eller sparas hos Nordic Heating. Pengarna dras direkt från ditt konto i samband med att du godkänner transaktionen. Swish
Webbplatsen erbjuder betalning med Swish via Fortus International Finance AB. Betalning kräver verifiering via Bank-ID. Eventuell återbetalning av köp sker till det konto som Swish är kopplat till.
Faktura
För fakturabetalning via webbplatsen samarbetar Nordic Heating AB med Fortus International Finance AB. Du som handlar måste ange personnummer eller, om du handlar för ett företags räkning, organisationsnummer. Du måste vara folkbokförd i Sverige och över 18 år gammal.
I samband med fakturaköp görs en kreditupplysning på dig som kund. Kopia på upplysningen skickas till dig.
Du hittar mer information om Fortus Faktura här.
Delbetalning
I samband med ansökan om delbetalning görs en kreditupplysning på dig som kund. Kopia på upplysningen skickas till dig.
Du hittar mer information om Fortus Delbetalning här.
Leverans
I varukorgen erbjuds flera olika leveransalternativ. Välj det som passar dig bäst. I samband med att din beställning är bokad för upphämtning så skickas en leveransbekräftelse till den e-postadress som du angivit vid beställning. Via leveransbekräftelsen kan du spåra din leverans.
Inför leverans kommer du bli aviserad av transportbolaget. Undantaget är leverans till återkommande företagskunder som ej aviseras om inte annat anges. Hemleveranser sker under dagtid om inte annat anges. För varor som hämtas ut hos ombud erbjud ett tidsintervall inom vilket du har möjlighet att hämta din beställning. Hämtas den ej ut i tid kommer beställningen att skickas tillbaka till Nordic Heating AB. I dessa fall förbehåller vi oss rätten att ta ut en administrativ avgift för att täcka hantering och frakt.
Hemleveranser görs till tomtgräns om inte annat anges. Vid begränsad körbarhet så levereras beställningen så långt det är möjligt. Observera att fraktbolaget normalt sett inte levererar ut till mindre öar som kräver färjetransport. Om du inte tar emot din beställning på utsatt tid så kan det innebära en extra fraktkostnad, vilket vi har rätt att ta ut mot dig som kund.
Vid mottagande av beställningen ska varorna inspekteras och om det finns uppenbara skador på emballaget ska detta noteras på fraktsedel och kontakt ska tas med oss omgående. Görs ingen notering på fraktsedel om synlig skada eller brist kan Nordic Heating ej ersätta kunden. Om en produkt efter avemballering skulle visa sig uppenbart trasig eller felaktig måste detta påtalas snarast möjligt efter erhållen leverans för att reklamation ska anses giltig.
Notera att montage av vissa av våra produkter kräver bygganmälan eller bygglov till din kommun. I dessa fall krävs ofta prestandadeklaration och/eller manual. I det fall det inte levereras med produkten går det nästan alltid att ladda ned från vår eller tillverkarens webbplats. Om du inte finner det, vänligen kontakta oss så vi kan hjälpa dig.
Kampanjer, rabattkoder o.dyl
Kampanjer gäller enbart under angiven kampanjtid och kan normalt sett ej kombineras med andra erbjudanden.
Om du har en rabattkod så måste denna aktiveras på webbplatsen innan köpet slutförs. Det går inte att aktivera den i efterhand.
Ångerrätt
Ångerrätt gäller under 14 dagar enligt distans- och hemförsäljningslagen. Ångerrätten gäller från den dag du erhållit varan. En förutsättning är att du hållit varan i lika gott skick som när du fick den, dvs varan får ej användas! Originalförpackningen ska vara kvar. Du har dock rätt att göra sådana ingrepp i varan som är nödvändiga för att undersöka den. Naturligtvis ska du vara försiktig och inte göra en mer omfattande undersökning än nödvändigt. Om varan skadas eller kommer bort på grund av att du är vårdslös förlorar du ångerrätten.
Nordic Heating erbjuder även en förlängd ångerrätt upp till 90 dagar för BIOMODUL stålskorsten.
Kunden får enligt distans- och hemförsäljningslagen själv stå för returkostnaderna när en vara återsänds pga. ångrat köp. Om en vara skadas under återtransport till följd av otillräcklig emballering så debiteras du som kund motsvarande den värdeförlust skadan innebär.
Observera att ångerrätten för varor inte gäller för bl.a:
Om du vill ångra ett distansköp och du har rätt till det ska detta ske via e-post till info@nordicheating.se alternativt via brev till "Nordic Heating, Stentorpsvägen 12, 818 41 Forsbacka". Vi skickar därefter ut ett dokument till dig som ska bifogas med returen – observera att detta ej är en fraktsedel utan enbart ett dokument som är till för att underlätta vår returhantering. Du bekostar själv din returfrakt vid ångrat köp. Lägg även med kopia på fakturan i din retur. Notera att du måste skicka din ångrade vara i retur inom 14 dagar från det att du meddelat oss.
OBS: Returer får endast skickas med företagspaket, då vi saknar möjlighet att hämta ut paket hos ombud. Returadress är Nordic Heating AB, Stentorpsvägen 12, 81841 Forsbacka.
Du kommer att erhålla din återbetalning inom 14 dagar från det att vi mottagit din retur. Om du mot förmodan inte får någon återbetalning, vänligen kontakta oss på faktura@nordicheating.se.
Garanti och reklamation
Det är alltid frivilligt för en säljare att lämna garantier. Utöver garanti, som anges av respektive tillverkare, så har du tre års reklamationsrätt. Du som kund ska höra av Dig inom skälig tid efter upptäckt fel. Du reklamerar en produkt genom att skicka ett e-postmeddelande till reklamation@nordicheating.se. Utöver en felbeskrivning ska fakturanummer samt eventuellt serienummer (om sådant finns) alltid anges. Observera att du i de flesta fall även kommer att behöva skicka in bilder på produktens skada.
Garanti för BIOMODUL-skorstenar är 20 år. Se villkor och undantag för garantin på www.biomodul.se. Garanti för övriga skorstenar, kaminer och övriga produkter kan skilja sig åt beroende på tillverkare. För alla kaminer är det dock minst två år, med undantag för eventuell brännkopp, tändelement, tätningslister, eldstadsinfodring, glasruta och andra delar som uppenbart är att betrakta som slitagedelar. Vid köp av reservdelar gäller normalt sett ett års garanti. Garantier gäller enbart om manual och skötselsinstruktioner följts och från den dagen du erhåller varan.
Om en produkt som reklamerats inte visar sig defekt debiteras du som kund för transporten samt de övriga merkostnader vi haft i samband med hanteringen av reklamationsärendet.
Skulle en försening eller fel på din produkt leda till att du drabbas av en direkt ekonomisk skada kan vi komma att ansvara för ersättning av denna skada. Du ska dock göra allt du kan för att minimera följderna av en försening eller ett produktfel. Skador som hade kunnat undvikas ansvarar vi ej för, ej heller indirekta kostnader som inte direkt kan härledas till produkten du köpt av oss. Om en skada inte är akut så ska du kontakta oss inför eventuellt anlitande av tredje part, så att vi ges chansen att bedöma tredje parts kompetens och kostnadsnivå. På många orter har vi egna servicekontakter som i första hand ska användas.
Du ansvarar för att kontrollera att den leverans du erhållit för oss är komplett och utan skador samt motsvarar det du behöver. Detta måste göras innan du bokar in eventuell hantverkare för att undvika eventuella extrakostnader.
Särskilda villkor för företag
Villkoren ovan gäller för kunder som handlar på webbplatsen i egenskap av privatperson. Handlar du för företags räkning accepterar du köpvillkoren såsom representant för företaget. Du garanterar att du har behörighet att genomföra sådant köp.
För företagskunder gäller ej ångerrätt om 14 dagar, ej heller tre års reklamationsrätt. Därutöver begränsas ersättande av skada, som uppkommer till följd av försening, fel eller skada, till maximalt motsvarande vad företaget betalat oss för varan. Indirekta förluster eller utebliven vinst ersätts ej.
Kontakt
Önskar du komma i kontakt med oss för att diskutera ett klagomål, en reklamation eller liknande så skriv in till reklamation@nordicheating.se.
Har du frågor om din leverans eller andra mer generella frågor, vänligen skriv in till info@nordicheating.se. Det går också bra att ringa under våra öppettider.
Dessa köpvillkor publicerades 2024-04-18.